یادگیری محدود به زمان و مکان خاصی نیست و انسانِ کنشگر در تمام طول زندگی و هر کجا که پا میگذارد با چالشها و مسألههایی مواجه است که میتواند از طریق و در گذر از آنها چیزهای زیادی را به صورت معنادار یاد بگیرد.
انسانها با یکدیگر همسنگ هستند و سن، تخصص، تجربه و دانش آنها را فراتر از دیگری قرار نمیدهد.
همدلی محصول تلاشی است که از نگرشی مبتنی بر همسنگی بر میخیزد و با تلاشی متعهدانه و آزاداندیشانه تکامل مییابد.
همراهی وقتی شکل میگیرد که روابط اعضا چه بزرگسال چه خردسال، دوسویه، تعاملی و منصفانه باشد.
اگر محیط تجربهگری بچهها غنی باشد …
رها مجموعهای از خانوادههاست که به کودکی، رشد و زندگی نگاهی دیگر دارند. آنها خیال خود را با سپردن فرزندشان به یک مرکز آموزشی راحت نکردهاند و با ورود به رها خودشان نیز در کنار فرزندشان وارد روابط، موقعیتها و چالشهایی شدهاند که آبستن رشد و یادگیری است.
در رها نقش والدین در رشد و یادگیری بچهها اولویت دارد. خانهی یادگیری رها پیش از هر برنامهای خانوادهها را به میدان آورده و توانسته با بهرهگیری از دغدغهها و انگیزههای مشترک و استفاده از توانمندیهایشان یک کلاف ارتباطی قوی ایجاد کند و در تمام سطوح تصمیمگیری و اجرا از مشارکت خانوادهها بهرهمند شده و هویت گروهی خود را بیافریند.
برنامههای خانهی یادگیری رها بستری برای رشد انسانهایی کنشگر و آگاه است که، احترام آنها به اشتراکات و تفاوتهای انسانی و مراقبت آنها از طبیعت، جهانی بهتر و زیباتر را میآفریند.